آمادگي منطقه آزاد قشم براي همکاري‏هاي دريايي

به گزارش ميراث آريا(chtn)، در اين بازديد معاون بندري و دريايي اداره کل بنادر و دريانوردي استان هرمزگان و مدير بنادر قشم نيز حضور داشتند و از ترمينال کشتي‌هاي کانتينر بر، اسکله کالاهاي فله، اسکله بانکرينگ و اسکله خدمات‌رساني به شناورها بازديد کردند.

مديرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در اين ديدار با اشاره به اهميت بندر شهيد رجايي در اقتصاد کشور گفت: سازمان منطقه آزاد قشم آمادگي دارد در زمينه توسعه بنادر و حمل و نقل دريايي همکاري کند.

«اسفنديار حيدري‌پور» با اشاره به اين که منطقه آزاد قشم در سال‌هاي گذشته در بخش دريايي فعاليتي نداشته است، اظهار اميدواري کرد که امسال همت خود را بر فعاليت‏ها و زيربناهاي دريايي به خصوص مسافري متمرکز کند.

«علي اکبر صفايي»، مديرکل بنادر و دريانوردي استان هرمزگان نيز در اين بازديد با اشاره به طرح توسعه بندر شهيد رجايي گفت: دولت در زمينه توسعه و عمران استان هرمزگان و توسعه صنعت حمل و نقل کشور توجه ويژه‏اي به افزايش ظرفيت و توانمندي‏هاي مجتمع بندري شهيد رجايي دارد.

وي احداث شهر لجستيکي در پس‌کرانه 2 هزار و 400 هکتاري بندر شهيد رجايي و تکميل بال شرقي و غربي طرح توسعه و بهره‏برداري از 12 بندر چند منظوره کوچک در بنادر استان هرمزگان را از پروژه‏هاي طرح توسعه مجتمع بندري شهيد رجايي عنوان کرد و اظهار داشت: 300 متر مربع از بال شرقي طرح توسعه بندر شهيد رجايي ساخته شده است که با لايروبي 400 متر مربع ديگر به پايان مي‏رسد و بال غربي نيز با 80 درصد پيشرفت فيزيکي به‌زودي به بهره‏برداري خواهد رسيد.
ب/120

انتهای پیام/

کد خبر 1391012224